De Museumjaarkaart geeft toegang tot cultureel Nederland. Mijn weblog bevat verslagen van de bezochte musea maar daarnaast ook de resultaten van de door mij gevolgde cursus "23 dingen".
Veel leesplezier!

vrijdag 27 maart 2009

#23 Finish


Na heel wat zweetdruppeltjes, krachttermen, vrij uurtjes en een paar slapeloze nachten heb ik het einde van de cursus 23 dingen gehaald!!!!
Even een korte terugblik: alle begin is moeilijk, zo ook het maken van een weblog. Maar al doende leerde ik gelukkig snel en vond het heel leuk om te experimenteren met alle mogelijkheden van het toevoegen van plaatjes, filmpjes, gadgets, widgets etc. Ik moest me er soms echt toe zetten om verder te gaan met het volgende ding, anders was ik nu nog lang niet klaar geweest.
Vooral dizzie en last.fm spraken me erg aan en ik ben ook van plan om me daar nog verder in te verdiepen.
Voor mijn werk heb ik google.docs al in de praktijk gebracht. Samen met een collega van het collectieteam deel ik een excelbestand, waarin we elke week bijhouden hoeveel informatieve boeken we voor elke vestiging van Theek 5 hebben aangeschaft.
Bij deze cursus komen veel verschillende toepassingen van web 2.0 aan bod en van een aantal dingen had ik alleen nog maar zijdelings gehoord. Het kost erg veel tijd om je alle dingen eigen te maken en het aanmaken van elke weer een account met gebruikersnaam en wachtwoord vind ik een nadeel. Ik heb wel gemerkt dat dat gaandeweg steeds makkelijker gaat, maar wil je je accountpagina een beetje leuk oppimpen dan ben je zo weer een aantal uren verder. Om de web 2.0 sites, waarbij je een account hebt, nuttig te gebruiken moet je wel regelmatig inloggen om te kijken wat er voor nieuws onder de zon is. Dus mijn 23 dingen is niet afgelopen met het einde van deze cursus.
Ik vind het belangrijk dat we in het bibliotheekvak bijblijven met de laatste ontwikkelingen op internet en daarvoor is dit wel een goede manier: je kunt alles nl. meteen in de praktijk brengen.
Graag zou ik in de toekomst nog eens wat scholing krijgen in wat computerprogramma's, zoals excel en powerpoint.
Zo, nu ga ik vanavond eerst eens een wijntje drinken op 23 dingen en de komende vrije uurtjes lekker genieten van de lente.

Krabbelmaar.nl Krabbelmaar.nl

5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd dorine...je ging echt als een speer met de cursus.
    Ik heb je weblog met plezier gevolgd en zal dat nog wel blijven doen denk ik zo.

    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geod gedaan! Gefeliciteerd!
    Groetjes Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dorine,
    Ik ben jaloers!
    Ik heb al weer even niks gedaan (het moet toch allemaal thuis) en nu zie ik dat je klaar bent. Bovendien ziet het er geweldig uit.
    ik worstel nog....en kom boven. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd!
    Je hebt een hele leuke weblog, ziet er mooi uit en je doet er ideetjes op.
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen